مخطط الموضوع

  • بطاقة التواصل ومعلومات المقياس

    كلية: العلوم الانسانية والاجتماعية

    ميدان:العلوم الاجتماعية

    مقياس:انجليزية

    المستوى الدراسي:الاولى جذع مشترك علوم انسانية

    السداسي:1

    وحدة التعليم:افقية

    الرصيد:1

    المعامل:1

    الحجم الساعي:22سا30د

    اسم ولقب الاستاذ:محمد بعلي

    البريد الالكتروني:baalimohameduniv@gmail.com



  • اهداف المقياس

    تهدف هذه المادة إلى إكساب الطالب القدرة على التعامل مع المراجع الأجنبية قراءة وتلخيصا وتوظيفا.


  • التقييم التشخيصي والمكتسبات القبلية

    المعارف المسبقة المطلوبة :

    توفر مبادئ قاعدية في اللغتين الفرنسية والانجليزية


  • محتوى المادة

    CONTENT :

                Exploitation of specialized texts related to the different technical modules included in the third year program.

    -          Contraction,abstracts and analysis of specialized texts.

    -          Business letters: their techniques with practical exercises.

    -          Reports and proceeding: their techniques with practical exercises .

    -          The presentation of the report – the proceeding :

    English oral and written practice

  • الدرس الاول

  • الدرس الثاني

  • الدرس الثالث

  • التقييم النهائي

  • المصادر والمراجع

    Ellis G،  and Sinclair B. Learning to learn English : A course in Learner training (1999 Cambridge UniversityPress.

    1- Walter،  Barbara F. 2002. Committing to Peace: The Successful Settlement of Civil Wars.Princeton: Princeton University Press

    Goemans،  H. E. 2000. War and Punishment. Princeton: Princeton University press

    2- Kydd،  Andrew. 2005. Trust and Mistrust in international Politics. Princeton: PrincetonUniversity Press

    James،  Patrick. 1995. Structural Realism and the Causes of War

    3-Bueno de Mesquita،  Bruce. 2006. Game Theory، political Economy،  and the EvolvingStudy of War and Peace

    4-Fearon،  James D. 1995. Rationalist Explanations for War

    5- Encyclopedia of Globalization. Edited by Jan AartScholte and Roland Robertson. New York: Routledge،  2007. 4 volumes


  • سبر الاراء